ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ |
Ημερίδα στην Πάτρα
ΣΠΥΡΙΔΩΝ: Ημερίδα με θέμα «Τουρισμός και Υγιεινή» διοργάνωσε στην Πάτρα η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Υγιεινής του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών. Στην εκδήλωση αναπτύχθηκαν εκτενώς θέματα που σχετίζονται με τη σημασία της υγιεινής για την ποιότητα και την ανταγωνιστικότητα του σύγχρονου τουριστικού προϊόντος, ενώ συμμετείχαν πανεπιστημιακοί, φοιτητές, ξενοδόχοι και εκπρόσωποι των επιχειρήσεων εστίασης από τους 3 Νομούς της Περιφέρειας. Τις παρουσιάσεις των ομιλητών ακολούθησε εκτενής διαβούλευση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων. Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος Σπύρος Σπυρίδων, τόνισε, μεταξύ των άλλων: «Η ημερίδα αυτή αποτελεί μια ακόμα εφαρμογή της στενής συνεργασίας της Περιφέρειας με τους επιστημονικούς φορείς της Δυτικής Ελλάδας, συνδυάζοντας έτσι δύο από τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας, δηλαδή την ύπαρξη διεθνώς καταξιωμένων ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων, με τον τουρισμό. Ως γνωστόν, ο τουρισμός αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και ραγδαία αναπτυσσόμενες βιομηχανίες προϊόντων και υπηρεσιών παγκοσμίως. Ιδιαίτερα για τη χώρα μας, αναδεικνύεται σε στυλοβάτη της εθνικής οικονομίας, αφού συμμετέχει κατά 18% στο ΑΕΠ και αποτελεί ένα από τα κυριότερα αναπτυξιακά εργαλεία μας σε αυτή την περίοδο ύφεσης για όλο τον πλανήτη. Ένα από τα βασικότερα συμπεράσματα σχετικά με τις τάσεις της συμπεριφοράς των τουριστών παγκοσμίως, τα οποία εξήχθησαν από σχετικές έρευνες, είναι ότι η καθαριότητα και η υγιεινή αποτελούν βασικά κριτήρια επιλογής ενός ξενοδοχείου σε ποσοστό που φθάνει το 83,8%. Παράλληλα παρουσιάζεται και ένα μεγάλο ποσοστό (27%) «δυσαρεστημένων» τουριστών που επιλέγουν την καθαριότητα ως κριτήριο μη ικανοποίησής τους. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν την σημασία της υγιεινής για την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού μας, ως χαρακτηριστικό ποιότητας και δομικό συστατικό του παρερχόμενου τουριστικού προϊόντος, το οποίο είναι πλέον μια αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση για τον καταναλωτή προκειμένου να επισκεφθεί έναν προορισμό», |