Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα2348
mod_vvisit_counterΧθές3413
mod_vvisit_counterAll8541412
°F | °C
invalid location provided
Πολύνα Τριποτσέρη: Η πυξίδα μας
Τετάρτη, 23 Αύγουστος 2023 16:41
 

Πέρασε ο Δεκαπενταύγουστος, τελειώνουν και τα πανηγύρια και ενώ οι ανακοινώσεις υποψηφίων συνεχίζονται εντατικά, εκείνο που φαίνεται να έχει παραμεριστεί είναι η πολιτική συζήτηση σε προγραμματικό επίπεδο, δηλαδή ποιοι είναι οι βασικοί άξονες σχεδιασμού και δράσης των συνδυασμών που διεκδικούν τη θέση του οδηγού του Δήμου Ξηρομέρου για την επόμενη πενταετία...... Ο πολιτικός διάλογος που περιστρέφεται γύρω από τις ελλείψεις των αντιπάλων, είναι παρωχημένος και αχρείαστος. Δε δείχνει το πώς θα προχωρήσουμε καλύτερα, πλατύτερα, ψηλότερα. Και αυτό είναι το βασικό κριτήριο με το οποίο θα πρέπει να αξιολογηθούν οι υποψήφιοι. Τι έχει να προσφέρει ο κάθε συνδυασμός και ο κάθε υποψήφιος;
 
 


Ένας τόπος πάει μπροστά με όραμα, σχεδιασμό και δουλειά· με αυτή τη σειρά.
 
Ποιο είναι, λοιπόν, το όραμα του κάθε συνδυασμού για το Ξηρόμερο;
 
Από τη δική μου σκοπιά και προσπαθώντας να το ορίσω όσο πιο περιεκτικά γίνεται, θα έλεγα ότι ο ακρογωνιαίος λίθος όλων των προσπαθειών μας πρέπει να είναι η αύξηση του πληθυσμού και ειδικά των παραγωγικών ηλικιακών ομάδων.
 
Γιατί;
 
Επειδή, το μεγαλύτερο κεφάλαιο ενός τόπου είναι οι άνθρωποί του, και μέσα από αυτούς μεγαλώνει και ακμάζει κοινωνικά και οικονομικά.
 
Επειδή, μόνο μέσω αυτών και για αυτούς αποκτούν νόημα ο σχεδιασμός και υλοποίηση νέων έργων και υποδομών.
 
Πώς θα το πετύχουμε όμως αυτό; Αυτό είναι το δεύτερο βήμα – ο σχεδιασμός. Επιγραμματικά θα αναφέρω τα έργα που προσωπικά προκρίνω ως τα πιο σημαντικά:
 
1. Λιμάνια Μύτικα και Αστακού. Ολοκλήρωση λιμενικών μελετών, ένταξη σε χρηματοδοτικά εργαλεία και δημοπράτηση εκτέλεσης έργων.
 
2. Πολεοδομικό και χωροταξικό σχέδιο σε επίπεδο Δήμου. Μέσω αυτών θα δοθεί ουσιαστική ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη, τις αγροτικές καλλιέργειες, την παραγωγή ενέργειας σε χωροθετημένες μόνο περιοχές, αλλά και τον καθορισμό των θέσεων των βασικών έργων υποδομής (π.χ. δημοτικό οδικό δίκτυο).
 
3. Αγροτική ανάπτυξη. Απογραφή και ετήσια συντήρηση αγροτικής οδοποιίας, για να βοηθηθεί η παραγωγική διαδικασία και αγροτική οικονομία. Διαρκής ενημέρωση αγροτών και παραγωγών για τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και καλύτερη διασύνδεση παραγωγών με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας. Κατάρτιση μελέτης/φακέλου για υποβολή αναγνώρισης του ελαιολάδου της Αλυζίας ως ΠΟΠ/ΠΓΕ.
 
4. Ολοκλήρωση υπολειπόμενων έργων ύδρευσης και βιολογικών καθαρισμών.
 
5. Διαρκείς νομικές και λοιπές ενέργειες αναίρεσης της προσφάτως θεσμοθετημένης ΠΟΑΥ που παραδίδει χιλιάδες στρέμματα χερσαίου και θαλάσσιου χώρου προς εκμετάλλευση στις εταιρείες ιχθυοκαλλιεργειών, επαναλαμβάνοντας το πάγιο αναπτυξιακό και στρατηγικό λάθος μιας μονοσήμαντης οικονομικής ανάπτυξης του Ξηρομέρου και ειδικά από ένα κλάδο με αμφίβολο οικονομικό αποτύπωμα στην περιοχή.
 
6. Παραλία Αλυζίας. Προστασία, ανάδειξη και αξιοποίηση της παραλίας που δέχεται τη μεγαλύτερη οικιστική πίεση στο Δήμο και χρίζει άμεσων πολεοδομικών και χωροταξικών μελετών και έργων διαμόρφωσης.
 
7. Ευθυγράμμιση στρατηγικού μοντέλου του Δήμου με πιθανές στρατηγικές επενδύσεις στο λιμάνι του Πλατυγιαλίου. Διασύνδεση λιμανιού με Ιόνια Οδό.
 
8. Συνδιαμόρφωση στόχων ανά χωριό μέσα από διαβούλευση μεταξύ κατοίκων και Προέδρων.
 
9. Ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων με αποκαταστάσεις, δημιουργία προσβάσεων, εφαρμογής φωτισμού, κλπ.
 
10. Σύσταση δημοτικής υπηρεσίας πολεοδομίας.
 
Αρκετά από τα έργα που ανέφερα είναι ήδη, ευτυχώς, περισσότερο ή λιγότερο δρομολογημένα. Μένει να αποδειχθεί αν η προσπάθεια θα συνεχιστεί και ευοδωθεί. Επίσης, κάποια από τα παραπάνω μπορεί να μην είναι αποκλειστικά εντός των αρμοδιοτήτων της Δημοτική αρχής, ωστόσο μπορούν σίγουρα να είναι εντός της στοχοθεσίας της και επιδίωξης υλοποίησής τους.
 
Και αν τα παραπάνω φαίνονται να επικεντρώνονται κυρίως στα παράλια του Δήμου, τα έργα υποδομών ως σημειακές παρεμβάσεις έχουν το χαρακτηριστικό ότι διαχέουν την κοινωνική και οικονομική πρόοδο σταδιακά και στα ενδότερα των περιοχών που υπάγονται. Και για να το κάνω πιο απλό, για να θελήσει κάποιος να δει τη θέα από τα ωραία ορεινά χωριά μας, να περπατήσει τα μονοπάτια μας, να δοκιμάσει τα ωραία μας ψητά, να επισκεφθεί τα ξωκλήσια μας, να μάθει την ιστορία μας, να εξερευνήσει το βελανιδόδασος και τον Οζερό, πρέπει πρώτα να φτάσει ως τα μέρη μας, να βρει καλά καταλύματα, θελκτικές παραλίες, υποδομή για να δέσει το σκάφος του ή να παρκάρει το αυτοκίνητό του.
 
Επανερχόμαστε έτσι, στο βασικό τρίπτυχο «όραμα, σχεδιασμός, δουλειά».
 
Κλείνοντας, η όποια κριτική της μιας πλευράς έναντι της προσφοράς της άλλης δε μπορεί να είναι αφοριστική. Για παράδειγμα, ποιος θα βρεθεί να επιχειρηματολογήσει κατά των λιμενικών μελετών για τα λιμάνια του Μύτικα και του Αστακού ή για το βιολογικό της Αλυζίας και τις μελέτες ανάπλασης της παραλίας; Τέτοια έργα είναι πάνω και πέρα από εκλογικές αντιπαραθέσεις, και η στοιχειώδης πολιτική τιμιότητα προστάζει την αναγνώριση του θετικού προσήμου τους για την αναπτυξιακή πορεία του Ξηρομέρου και την συμπερίληψή τους στα προγράμματα όλων των υποψήφιων συνδυασμών. Μια διαφορετική στάση θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως πολιτική μυωπία και έλλειψη οράματος ή ίσως ως πολιτική μικροπρέπεια και εγωισμός· χαρακτηριστικά και ποιότητες που σε καμία περίπτωση δε βοηθούν στην πρόοδο του Ξηρομέρου.
 
Το Ξηρόμερο έχει όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που θα του επιτρέψουν να μετατρέψει το όραμα σε πραγματικότητα. Δε γίνεται με ευχολόγια όμως, θέλει σχέδιο και δουλειά.
 
Εν αναμονή λοιπόν, των προγραμματικών ανακοινώσεων των συνδυασμών.
 
Πολύνα Τριποτσέρη
δημότης Ξηρομέρου
πολιτικός μηχανικός