Μάρ   Απρίλιος 2024   Μάι

ΚΔΤΤΠΠΣ
   1  2  3  4  5  6
  7  8  910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
Julianna Walker Willis Technology
°F | °C
invalid location provided
Σύνδεση της Λευκάδας με Βόνιτσα και Άκτιο:
Σάββατο, 06 Νοέμβριος 2021 20:03

 

 Ένα έργο που «στοιχειώνει» το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

 

    Με ελάχιστη απορρόφηση ένα χρόνο μετά τη σύμβαση, απειλεί να δεσμεύσει και τους λιγοστούς πόρους του νέου ΕΣΠΑ της Δυτικής Ελλάδας

Ο προβληματισμός στη Δυτική Ελλάδα για τους περιορισμένους πόρους του άξονα του νέου ΕΣΠΑ, που αφορά τα έργα υποδομής (οδικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά) με προϋπολογισμό που δεν ξεπερνά τα 46 εκατ. ευρώ, γίνεται ακόμη μεγαλύτερος, αν κοιτάξει κανείς την πορεία των έργων που εκτελούνται στην τρέχουσα περίοδο. Και αυτό γιατί είναι πολύ πιθανό κάποιο έργο από την τρέχουσα περίοδο να απαιτηθεί να γίνει “γέφυρα” για τη νέα περίοδο και δεσμεύσει πόρους από τους ήδη περιορισμένους πόρους της νέας περιόδου.
 
  

Ένα από τα έργα της τρέχουσας περιόδου είναι αυτό που αφορά το δρόμο Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης (κατά τμήματα) και που μετά από αρκετά χρόνια κατάφερε να ξεπεράσει επιτέλους σε απορρόφηση το 50%. Πιθανότατα όμως το συγκεκριμένο έργο να ολοκληρωθεί έως το 2023.

Το έργο, που προβληματίζει ακόμη περισσότερο για την πορεία του είναι αυτό της διπλής σύνδεσης της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και το Άκτιο. Το έργο με προϋπολογισμό 52 εκατ. ευρώ συμβασιοποιήθηκε πριν από ένα χρόνο περίπου και σήμερα εμφανίζει απορρόφηση της τάξης του 4%…(!) και με τις πληρωμές του έργου μόλις και μετά βίας να ξεπερνούν τα 2 εκατ. ευρώ μαζί με την προκαταβολή…


Είναι βέβαια σύνηθες σε τέτοιου τύπου έργα η εκτέλεση και επακόλουθα οι πληρωμές να προχωρούν γρηγορότερο ρυθμό στο τέλος τους (σ.σ. όταν πέφτει η άσφαλτος), όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση οι ρυθμοί του έργου, που ανέλαβε η “Άκτωρ” με έκπτωση 51%, προβληματίζουν αρκετά.

Με τέτοιους ρυθμούς γίνεται σαφές ότι θα είναι ένα μικρό «θαύμα» αν το έργο τελειώσει στα δύο περίπου χρόνια που απομένουν για την ολοκλήρωσή του. Αν το έργο γίνει “γέφυρα” στο νέο ΕΣΠΑ, τότε από μόνο του έχει το μέγεθος να δεσμεύσει σε μεγάλο βαθμό και το νέο ΕΣΠΑ… Και να διογκώσει το πρόβλημα των περιορισμένων πόρων, καθώς είναι γνωστό ότι στο Ταμείο Ανάκαμψης δεν έχουν κριθεί επιλέξιμα τέτοιου τύπου μεγάλα έργα.

Το συγκεκριμένο πάντως έργο είναι βέβαιο ότι «στοιχειώνει» ακόμη το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς η ένταξή του το 2017 αποτέλεσε την αφορμή για εντονότατη κριτική στον τότε Περιφερειάρχη από το δήμαρχο Αγρινίου Γιώργο Παπαναστασίου λέγοντας ότι η ένταξη του συγκεκριμένου έργου, που ουσιαστικά εξυπηρετεί κυρίως τη Λευκάδα, στερεί πόρους από άλλες ανάγκες της Αιτωλοακαρνανίας στα οδικά έργα.

Μάλιστα πρόσφατα στο Περιφερειακό Συμβούλιο η κριτική αυτή μάλλον δικαιώθηκε, όταν ο Γιάννης Λύτρας αποκάλυψε ότι η συνεννόηση που υπήρχε εκείνη την εποχή με το Υπουργείο Υποδομών αθετήθηκε από τον τότε υπουργό Χρήστο Σπίρτζη. «Είχαμε τη δέσμευση πως αν πάρουμε στο ΕΣΠΑ το δικό μας το συγκεκριμένο έργο, το Υπουργείο Υποδομών θα έπαιρνε στο τομεακό του πρόγραμμα το δρόμο «Πλατυγιάλι – Αστακός» και «Άγιος Δημήτριος – Ιόνια οδός». Εμείς κάναμε το καθήκον μας ο υπουργός όχι…» είπε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Λύτρας.

Η καρτέλα του έργου στην πλατφόρμα του Υπουργείου Ανάπτυξης αδιάψευστος μάρτυρας της σχεδόν μηδαμινής απορρόφησης του έργου.
 
 

Εορτολόγιο

Δημοσκόπηση

ΤΑ ΝΕΑ ΜΕ ΤΡΑ ΠΟΣΟ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ:
 

Login...