Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα912
mod_vvisit_counterΧθές6721
mod_vvisit_counterAll6030327
°F | °C
invalid location provided
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ 1950…
Πέμπτη, 30 Απρίλιος 2020 20:55

Το Υπουργείο Παιδείας, επιδεικνύοντας για άλλη μια φορά τα «δημοκρατικά» αντανακλαστικά του εν μέσω πανδημίας, με το σύνολο του εκπαιδευτικού (κι όχι μόνο) κόσμου κλεισμένο στα σπίτια του και χωρίς καμιά διαβούλευση, κατεβάζει για ψήφιση πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση.  Νομοσχέδιο που περιλαμβάνει διατάξεις αντιδραστικές, βαθιά νεοφιλελεύθερεςπου θα γυρίσουν την εκπαίδευση στον καιρό των μνημονίωνκαι ακόμη πιο πίσω, με αναχρονιστικές διατάξεις βγαλμένες από το «πειθαρχικό» οπλοστάσιο προ του 1980. Ουσιαστικά, επαναφέρειτις πιο συντηρητικές ρυθμίσεις που τόση ζημιά επισώρευσαν στην εκπαίδευση πριν καταργηθούν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Επιδιώκουν την αλλαγή της φιλοσοφίας του νηπιαγωγείουδίνοντάς του χαρακτηριστικά Γυμνασίου με εκτεταμένη εισαγωγή ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων (!), αγνοώντας την ίδια την έννοια της Προσχολικής Αγωγής.

Αυξάνουν τον ανώτερο αριθμό μαθητώναπό 22 σε 26και μάλιστα εν μέσω πανδημίας  σε απόλυτη αντίθεση με κάθε παιδαγωγική θεωρητική αρχή και εμπειρία. Αντί να καλύψουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης, τις εξαλείφουν μειώνοντας τμήματα και απαιτήσεις εκπαιδευτικού προσωπικού.

Θεσπίζουν ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛτα 17 έτη αποκλείοντας από τη δημόσια εκπαίδευση το 1/3 των μαθητώνεπιδιώκοντας να δημιουργήσουν πελατεία στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Μόνο στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας αναμένεται να μείνουν έξω από τη Δημόσια Εκπαίδευση πάνω από 350 μαθητές! Είναι η δεύτερη επιχείρηση διάλυσης των ΕΠΑΛ. Για όσους δεν θυμούνται (ή κάνουν πως δεν θυμούνται) η πρώτη προσπάθεια, το 2013, με υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης τον κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη, κατάργησε 3 τομείς και 15 ειδικότητες, έδιωξε 20.000 μαθητές από το σχολείο και έθεσε σε διαθεσιμότητα 2.000 εκπαιδευτικούς. Την πρώτη φορά το έγκλημα διήρκεσε 1,5 χρόνο. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποκατέστησε τη δικαιοσύνη και έστησε και πάλι την Επαγγελματική Εκπαίδευση στα πόδια της με το πρόγραμμα «μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ», την εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία, τη στελέχωση με ψυχολόγους κ.α. με τους μαθητές των ΕΠΑΛ να αυξάνονται κατά 16% από το 2016 έως το 2019.

Μετατρέπουν το σχολείο (Γυμνάσιο και Λύκειο) σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις, θεσμοθετώντας πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από τράπεζα θεμάτων, καθιστώντας  την εκπαίδευση πιο εντατική και πιο ανταγωνιστική, με αύξηση της μαθητικής διαρροής και των ταξικών φραγμών.

Εφαρμόζοντας "παιδαγωγική από το ...μέλλον" επαναφέρουν τις αποβολές, καθώς και τηνκαταγραφή της διαγωγής των μαθητών..

Επιδιώκουν να θεσμοθετήσουν τον  εκπαιδευτικό «εμπιστοσύνης»,απαξιώνοντας τους εκπαιδευτικούς της τάξης που θα λογίζονται ως εκπαιδευτικοί χαμηλής εμπιστοσύνης! Τους ενοχλεί να αντιμετωπίζει οσύλλογος διδασκόντων συλλογικά και δημοκρατικά τα όποια προβλήματα προκύπτουν.

Επαναφέρουν τηντιμωρητική προσωπική αξιολόγηση στο πνεύμα του κατάπτυστου Π.Δ. 152 της συγκυβέρνησης Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ που είχε καταργήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και  προχωράνε και στην εξωτερική αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολείων εμπλέκοντας μάλιστα και τους δήμους ως αξιολογητές!

Το ενδιαφέρον τους εστιάζεται στα πρότυπα σχολεία και όχι στην «πρότυπη» εκπαίδευση για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, αποκλεισμούς και ταξικούς φραγμούς.

Για τους αναπληρωτές, που περιμένουν τον διορισμό τους από το φθινόπωρο του 2019, επιλέγουντην τιμωρία τριετούς αποκλεισμού,όταν δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. 

Η εισαγωγή βαθμολογικών κριτηρίων στις μετεγγραφές είναι απαράδεκτη, αφού η αναγκαιότητα των μετεγγραφών έχει να κάνει με κοινωνικούς λόγους.

Με τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες σε άτυπη αργία, την εκπαιδευτική κοινότητα «Εξ αποστάσεως» και τη κοινωνία σε καραντίνα η κ. Κεραμέως  νομίζει πως δικαιούται να κατεβάζει ένα τόσο κρίσιμο νομοσχέδιο χωρίς δημοκρατική διαβούλευση και αντιπαράθεση. Την ίδια στιγμή έχει αφήσει την «τηλεδιδασκαλία» στην τύχη της με χιλιάδες μαθητές αποκλεισμένους από αυτή καθώς δεν περισσεύουν χρήματα για τη στοιχειώδη υποδομή από τα εκατομμύρια που δαπανώνται σε ΜΜΕ για να διαφημίσουν το «Μένουμε Σπίτι» και σε ΚΕΚ ημετέρων.

Καλούμε την εκπαιδευτική κοινότητα, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο μαζί με τους γονείς, να αντιδράσουν δυναμικά ώστε να μην κατατεθεί τελικά το νομοσχέδιο.

Τομέας Παιδείας Ν.Ε.Α. ΣΥΡΙΖΑ Αιτωλοακαρνανίας