Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα195
mod_vvisit_counterΧθές6302
mod_vvisit_counterAll5864025
°F | °C
invalid location provided
Αύξηση της χρηματοδότησης
Πέμπτη, 23 Απρίλιος 2020 16:37

  

  των προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ζητά από την Κομισιόν ο Θ. Ζαγοράκης

Hεξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού και το κλείσιμο των σχολείων και των πανεπιστημίων σε όλη την Ευρώπη έχει ήδη προκαλέσει ένα τεράστιο κύμα αλλαγών και στην εκπαιδευτική διαδικασία, αναδεικνύοντας τον σημαντικό ρόλο που αναμένεται να διαδραματίσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα μελλοντικά εκπαιδευτικά συστήματα.

Συγκεκριμένα ο Έλληνας ευρωβουλευτής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ) κ. Θόδωρος Ζαγοράκης ζητά με σειρά ερωτήσεων του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ενίσχυση των προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και την αύξηση της χρηματοδότησης των δράσεων που θα επιτρέψουν την μετάβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση μετά το τέλος της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η ξαφνική και χωρίς κατάλληλη προετοιμασία μετάβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αναπόφευκτα συνοδεύτηκε από σειρά τεχνικών προβλημάτων. Σε πολλές περιπτώσεις το εκπαιδευτικό  προσωπικό απεδείχθη ότι δεν ήταν εξοικειωμένο με την φιλοσοφία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και με τις δυνατότητες που παρέχουν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες διδασκαλίας, ενώ για αρκετούς μαθητές η  μετάβαση στην ψηφιακή μάθηση ήταν πρακτικά αδύνατη λόγω έλλειψης της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής.

Ο κ. Ζαγοράκης καλεί την Επιτροπή να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την προώθηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και την ανάπτυξη καινοτόμων ψηφιακών πλατφόρμων διδασκαλίας, δίνοντας όμως ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη άμεσης εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του διδακτικού προσωπικού.   Παράλληλα, ζητά από την Επιτροπή να χρηματοδοτήσει σε συνεργασία με τις εθνικές αρχές προγράμματα  για την αγορά του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού (laptop, tablets) για  μαθητές που δεν διαθέτουν αυτή τη στιγμή και προέρχονται από οικογένειες χαμηλού εισοδήματος.

Τέλος, όσον αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρά τη συγκριτικά μεγαλύτερη εξοικείωση των πανεπιστημίων με τα προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τα περισσότερα εξ αυτών, δεν ήταν έτοιμα για αυτή την ψηφιακή μετάβαση. Ελλείψεις στον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό αλλά και το κατάλληλα εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό εμφανίζονται να είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια μέχρι στιγμής.

Προς αυτή την κατεύθυνση ο κ. Ζαγοράκης ζητά από την Επιτροπή να παρουσιάσει μια συνολική ψηφιακή στρατηγική για την μετάβαση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή  και ζητά από την Επιτροπή μεγαλύτερο μερίδιο από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία για την ανάπτυξη  της απαραίτητης τεχνολογικής υποδομής που απαιτεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (πανεπιστημιακά δίκτυα και πλατφόρμες που θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στην ταυτόχρονη σύνδεση χιλιάδων φοιτητών/ ανάπτυξη διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού).