Αύγ   Σεπτέμβριος 2020   Οκτ

ΚΔΤΤΠΠΣ
   1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Julianna Willis Technology

Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα1893
mod_vvisit_counterΧθές2544
mod_vvisit_counterAll6272677
°F | °C
invalid location provided
EΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΣΤΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟ

 

 sokos1

ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ 

ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΗ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΘΥΜΙΟΥ ΣΩΚΟΥ

ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

Η κοινωνία της Ναυπάκτου τον τελευταίο χρόνο δυσκολεύτηκε πάρα πολύ με το θέμα του γραφείου Πολεοδομίας του Δήμου Ναυπάκτου.

Ήταν η κορύφωση μιας δύσκολης περιπέτειας της πόλης με επιπτώσεις στην ανάπτυξή της, εξαιτίας των πολλών και διαφόρων αντιφάσεων που υπάρχουν σε σχέση με το οικιστικό, εδώ και είκοσι χρόνια. Όφειλαν οι Κυβερνήσεις, η προηγούμενη και η τωρινή, να σκύψουν πάνω στο θέμα του οικιστικού και να δώσουν την λύση που όφειλαν να δώσουν με νόμους και με άλλες διαδικασίες σε μια αναπτυσσόμενη περιοχή, όπως η Ναύπακτος. Μια πόλη με πολιτισμική - ιστορική και αρχιτεκτονική παράδοση, την κατεξοχήν βυζαντινή πόλη της Δυτικής Ελλάδος.

Ως υποψήφιος Νομάρχης και ως Νομάρχης κατέστησα σαφείς τις θέσεις μου απέναντι στην κοινωνία για το θέμα του οικιστικού.

Τόνισα πολλές φορές ότι στο μέτρο που μου αναλογεί, αλλά και περισσότερο ακόμη, θα αναλάβω εκείνες τις πρωτοβουλίες που πρέπει για να δοθεί λύση στο οικιστικό γιατί είναι το κλειδί για την καλύτερη, ορθολογικότερη και ταχύτερη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Προς την κατεύθυνση αυτή από την αρχή της θητείας μου επεδίωξα συνάντηση με τους αρμοδίους. Πρώτα συνάντησα τον κύριο Σουφλιά, τον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Κατέθεσα τις απόψεις μου στον αρμόδιο Υπουργό και ζήτησα να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.

Ακολούθησε σύσκεψη με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου τον κ. Μπαλτά, τη Νομική Υπηρεσία και άλλους συμβούλους του Υπουργείου, αρμοδίους για αυτά τα θέματα. Αποφασίστηκαν συγκεκριμένα πράγματα όπως η εκπόνηση μελέτης από τον Δήμο Ναυπάκτου που θα προετοίμαζε ένα πλαίσιο. Η μελέτη αυτή θα χρηματοδοτούνταν από το Υπουργείο. Ζήτησα επίσης να δούμε με πολύ μεγάλη προσοχή το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Ναυπάκτου είτε αυτό που ήταν υπό αναθεώρηση είτε αυτό που έπρεπε να αναθεωρηθεί ή είχε σχέση με το εκπονούμενο ΣΧΟΑΠ που έχει ξεκινήσει εδώ και μερικά χρόνια. Και ενώ ανέμενα τα αποτελέσματα αυτών των διαδικασιών που έγιναν με πρωτοβουλία μου, αν και αναρμόδιος για τα συγκεκριμένα θέματα, αντί να έχουμε εξέλιξη με βάση αυτά που είχαν δρομολογηθεί από την Άνοιξη του 2007, το Καλοκαίρι του 2008 μέσα από ψιθύρους πληροφορούμαι ότι εκείνο που ετοιμάζεται είναι να μεταφερθεί το πολεοδομικό γραφείο του Δήμου Ναυπάκτου ως υπηρεσία στη Νομαρχία.

Δεν το πίστεψα και δεν έδωσα συνέχεια εκείνη την εποχή, να ασχοληθώ με τέτοιου είδους ψιθύρους. Διότι πρώτον δεν είχαν την ευθύτητα της επικοινωνίας με τον αρμόδιο που θα δέχονταν την υπηρεσία που ήταν ο Νομάρχης και το Νομαρχιακό Συμβούλιο.

Ο νόμος είναι σαφής στην προκειμένη περίπτωση, η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος προϋποθέτει διαβούλευση σε επίπεδο Νομαρχιακού Συμβουλίου και λήψη απόφασης γνωμοδοτικού χαρακτήρα καθώς επίσης και  κοστολόγηση της συγκεκριμένης υπηρεσίας από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους προκειμένου να δούμε πόσο επιβαρύνει και ποιον επιβαρύνει. Από αυτά δεν έγινε τίποτε.

Ξαφνικά περί τα τέλη του Οκτώβρη του 2008 έρχεται ένα Προεδρικό Διάταγμα μετέωρο. Ήταν γενικό και αόριστο. Κάποιοι ασχοληθήκαν πάρα πολύ για να τεκμηριώσουν αυτά που τεκμηριώσανε ή που νομίζουν ότι τεκμηρίωσαν και που μέσα από τις εισηγητικές εκθέσεις διαπιστώνεται ότι αφορά τη Νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας και αφορά τα πολεοδομικά θέματα της Ναυπάκτου. Αντέδρασα όπως θα έπρεπε να κάνω και όπως θα έπρεπε να κάνει κάθε πολίτης που σέβεται την νομιμότητα πρωτίστως. Αλλά πέρα από την νομιμότητα και το κύρος των θεσμών. Αντέδρασα, και ως Νομάρχης, υπερασπιζόμενος το κύρος του θεσμού που υπηρετώ και του Νομαρχιακού Συμβουλίου.

Διαβούλευση και γνωμοδότηση θεωρήθηκε, από τους συντάκτες του Προεδρικού Διατάγματος, απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου του 2004. Δηλαδή, απόφαση τεσσάρων χρόνων πριν. Μια απόφαση η οποία είχε ληφθεί από το Νομαρχιακό Συμβούλιο για να υπάρξει μια εσωτερική τακτοποίηση εξυπηρέτησης του Δήμου Ναυπάκτου και της Νομαρχίας. Μια συνεργασία την εποχή εκείνη που δεν είχε να κάνει με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Απόφαση η οποία ανακλήθηκε στη συνέχεια, επανήλθε, ανακλήθηκε και αυτή η διαδικασία πήγαινε γαϊτανάκι πέντε φορές και υπήρξε ατελέσφορη στο να αναλάβει ευθύνες η πολεοδομία της Νομαρχίας έναντι του Δήμου Ναυπάκτου την εποχή εκείνη. Τι ανάγκασε την κυβέρνηση να νομοθετήσει; Το Προεδρικό Διάταγμα είναι πράξη νομοθετική δεν είναι από την Βουλή, δεσμεύει όμως όπως ο νόμος. Τι ανάγκασε την κυβέρνηση να κάνει χρήση απόφασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου του 2004; Δεύτερον, η υπηρεσία αυτή θα παρέχεται χωρίς κόστος για τη Νομαρχία. Και ρωτάει ο κάθε καλόπιστος συνομιλητής σε αυτή τη διαδικασία. Επί είκοσι οχτώ χρόνια που παρείχετο αυτή η υπηρεσία από τον Δήμο Ναυπάκτου ήταν χωρίς υπαλλήλους; Δεν πληρώνονταν οι άνθρωποι αυτοί; Τι γινόταν; Ποιος εξέδιδε τις άδειες; Δεν υπήρχε υπηρεσία; Η υπηρεσία αυτή δεν κοστολογείται; Και πως λοιπόν θα φύγουμε από μια υπηρεσία η οποία είχε έντεκα υπαλλήλους και θα πάμε σε μια υπηρεσία η οποία έχει κυριολεκτικά δύο. Ούτε σ' αυτά δόθηκαν ασφαλώς απαντήσεις όπως έπρεπε.

naypaktos380

Κατήγγειλα λοιπόν την εποχή εκείνη ότι αυτό είναι αποτέλεσμα παρασκηνίου και βεβαίως πράξη ανεύθυνη απέναντι στην κοινωνία της Ναυπάκτου όπου το μόνο που ενδιέφερε αυτούς που επίσπευσαν αυτή την διαδικασία και υπέγραψαν αυτό το Προεδρικό Διάταγμα ήταν να πετάξουν από πάνω τους μια υπηρεσία η οποία λειτουργούσε είκοσι οχτώ χρόνια στον Δήμο. Η πολεοδομία του Δήμου Ναυπάκτου ήταν από τις ελάχιστες πρώτες που έκανε η κυβέρνηση Ράλλη. Υπήρξε για τα δεδομένα της εποχής εκείνης ο Δήμος Ναυπάκτου στην πρωτοπορία ανάληψης πρωτοβουλιών και αρμοδιοτήτων από το κράτος.

Σκεφτείτε ο Δήμος Αγρινίου που έχει μια επαρκέστατη από πάσης πλευράς πολεδομία καθυστέρησε να αναλάβει αυτήν την αρμοδιότητα κατά 11 χρόνια. Στον Δήμο Αγρινίου η αρμοδιότητα πολεοδομικού γραφείου ήρθε το 1991. Αυτά συνέβησαν ακριβώς. Ανεύθυνα αλλά και προκλητικά απέναντι στους πολίτες και στη Νομαρχία. «Εμείς δεν θέλουμε αυτή την αρμοδιότητα, φορτώστε την στη Νομαρχία, είναι και πολιτικός μας αντίπαλος, ας τα βγάλει πέρα ο Νομάρχης.»

Αυτό είναι μοναδικό. Και κρύβει αμοραλισμό. Εμπεριέχει πρόκληση και προσβολή απέναντι στην κοινωνία. Το ερώτημα που τέθηκε ευθύς εξ αρχής με ποιους ανθρώπους θα λειτουργήσω αυτήν την υπηρεσία. Πήραμε απόφαση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο στο οποίο διαβουλευτήκαμε επαρκώς ότι με τις παλιές υποθέσεις, τις ενστάσεις, εκκρεμότητες, τις δικαστικές διαδικασίες που χρονίζουν θα πρέπει να ασχοληθεί ένα κλιμάκιο του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. με ειδικούς επιστήμονες, υπαλλήλους και να δώσει λύση στο θέμα των εκκρεμουσών υποθέσεων. Και από εκεί και μετά ότι έχει να κάνει με τις καινούριες εφόσον η υπηρεσία της Νομαρχίας στελεχωθεί επαρκώς με το κατάλληλο προσωπικό να κινήσουμε την διαδικασία έκδοσης των πολεοδομικών αδειών και να προχωρήσουμε.

Για τη συγκεκριμένη υπεύθυνη θέση-πρόταση του Νομαρχιακού Συμβουλίου και του Νομάρχη ουδέποτε πήραμε την παραμικρή απάντηση.

Απλά αρχίσανε με πολλούς και διαφόρους τρόπους, δεν ξέρω αν τα παπαγαλάκια ήταν άλλου χρώματος, πάντως πράσινου δεν ήτανε την εποχή εκείνη, προς το τέλος πρασίνησαν και κάποια, άρχισαν να λένε ότι ο Νομάρχης δεν αναλαμβάνει τις υπηρεσίες, ο Νομάρχης έχει την υπερφυσική ιδιότητα με το ελάχιστο προσωπικό να πολλαπλασιάσει την έκδοση αδειών και να λύσει ζητήματα τα οποία ήταν συσσωρευμένα εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια στα πολεοδομικά θέματα.

Τις ευθύνες δηλαδή που έχει το κράτος, η πολιτεία και το συγκεκριμένο υπουργείο τις πετάξανε και λένε «δεν μας ενδιαφέρει, σε σας θα διαμαρτύρεται ο κόσμος».

Δεν ήταν μόνο αμοραλιστικό, ήταν και προκλητικό για να φορτώσουν ευθύνες εκεί που δεν αναλογούσαν. Απολύτως έτσι είναι. Και εξ όσων συνέβησαν πριν, σας είπα πως εκδόθηκε αυτό το Προεδρικό Διάταγμα εν κρυπτώ και με τρόπο πραγματικά παρασκηνιακό και με ψεύτικα στοιχεία κάνοντας χρήση παλαιών αποφάσεων χωρίς να ρωτήσουν το Νομαρχιακό Συμβούλιο. Αλλά και αν έλεγε οτιδήποτε το Νομαρχιακό Συμβούλιο ποιος εφοβείτο; Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο να μην γίνεται σεβαστή ούτε η απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου που ήταν στάση υπεύθυνη και σοβαρή απέναντι στη λύση του προβλήματος και απέναντι στην κοινωνία της Ναυπάκτου και το πράγμα προχωρούσε υπό μορφή εκβιασμού πολλές φορές απέναντι στο Νομάρχη και τις υπηρεσίες.

Είχαμε εμπλοκή δικαστών, εισαγγελέων, τηλέφωνα από πολλές πλευρές, εμπλοκή επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης για κάτι το οποίο ήταν και παράτυπο και παράνομο και προκλητικό.

Επέμενα να ζητάω τουλάχιστον το προσωπικό για να λειτουργήσω έχοντας γνώση εκ των προτέρων ότι προσωπικό μόνιμο δεν μπορώ να λάβω διότι οι διαδικασίες του ΑΣΕΠ είναι συγκεκριμένες και χρονοβόρες. Ζήτησα λοιπόν συμβάσεις.

Ακουστήκαμε για πρώτη φορά από υπεύθυνο κυβερνητικό παράγοντα στις αρχές του Δεκέμβρη του 2008 στην Πάτρα μετά από πρόσκληση του Γενικού Γραμματέα, του κ. Σπυρίδωνα. Όπου εκεί ελάβαμε απάντηση ότι «σε 20 μέρες Νομάρχη έχεις το προσωπικό». Αυτό έγινε αρχές Δεκέμβρη και ξεκίνησε ένα γαϊτανάκι διαδικασιών ότι το προσωπικό το βγάζει ο ίδιος Χ βουλευτής, ο παράγοντας, η διαμεσολάβηση και όλα αυτά τα φαιδρά και υποτιμητικά για τη νοημοσύνη μας και ως πολιτών και ως λειτουργών στη δημόσια ζωή της χώρας και της περιοχής μας.

Το θέμα της πρόσληψης του προσωπικού ορισμένου χρόνου έληξε σήμερα.

Η απόφαση ελήφθη πριν από μια εβδομάδα, μεσολάβησε το πενθήμερο για να γίνει η δημοσιοποίηση των θέσεων και σήμερα έληξε το θέμα των συμβάσεων. Είναι συμβάσεις ορισμένου χρόνου επιστημόνων. Πρέπει να διευκρινιστεί αν έχουν το δικαίωμα της υπογραφής τουλάχιστον σε όλα τα θέματα, κάποιες υπογραφές ασφαλώς και έχουν, εντάσσονται στον κορμό της δημόσιας διοίκησης χωρίς να είναι μέλη οργανικά της διοίκησης.

Είναι συμβάσεις ορισμένου χρόνου και η σύμβασή τους διαρκεί 1 χρόνο. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε την προσπάθειά μας για να λειτουργήσει η πολεοδομία και ελπίζω να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα σε εύλογο χρονικό διάστημα με την συνεργασία πρώτα του τεχνικού κόσμου της Ναυπάκτου που είναι επιφορτισμένος και εκ του νόμου για την άδεια της κάθε οικοδομής και βεβαίως για όλα τα υπόλοιπα και με την συμπαράσταση και βοήθεια της κοινωνίας της Ναυπάκτου την οποία κακομεταχειρίστηκαν για έναν και πλέον χρόνο για το συγκεκριμένο θέμα.

Δεν αρνήθηκα και δεν αρνηθήκαμε ποτέ να παρέχουμε την οποιαδήποτε βοήθεια. Σας είπα, ήμουν εγώ που κίνησα την διαδικασία προς τον κ. Σουφλιά και γνωρίζετε ότι οι σχέσεις μου δεν είναι άριστες. Είναι ο Υπουργός εκείνος που έθεσε θέμα κομματικής πειθαρχίας για να μην διατυπώσω στην Βουλή που επεξεργάζονταν τα θέματα του Δυτικού Άξονα, ως Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας. Για τον Δυτικό Άξονα, τα 2/3 του μήκους του είναι μέσα στην Αιτωλοακαρνανία ετέθη θέμα στην επιτροπή της Βουλής και με κομματική πειθαρχία ελήφθη απόφαση με ψηφοφορία να μην πάω να καταθέσω τις απόψεις μου.

Παρόλα αυτά εγώ επέμενα και θα επιμένω πάντα να συνεργάζομαι με τους κυβερνώντες όποιοι και αν είναι αυτοί και βεβαίως να διατηρώ το δικαίωμα να εκπροσωπώ τους πολίτες που με ψήφισαν και τον λαό της Αιτωλοακαρνανίας που με εμπιστεύεται σ' αυτή τη θέση.

Λήγει με αυτόν τον τρόπο ένα ζήτημα που ταλαιπώρησε επί μακρόν τη Ναύπακτο και επιτρέψτε μου να πω και απευθύνομαι με ειλικρίνεια στον λαό ετούτης της πόλης και θα συνεχίσει να τον ταλαιπωρεί αν η κυβέρνηση δεν πράξει το συντομότερο αυτό που οφείλει να πράξει, να αναλάβει πρωτοβουλίες για την λύση του οικιστικού. Το πρόβλημα του οικιστικού της Ναυπάκτου που συνδέεται με όλα τα πολεοδομικά θέματα θα είναι παρών κάθε στιγμή.

Όση στελέχωση και αν έχει η πολεοδομία, όσο καλούς υπαλλήλους και να έχουμε αν με νόμο δεν λυθεί το οικιστικό της Ναυπάκτου και αν δεν προχωρήσει ο Δήμος Ναυπάκτου στον Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό, στην ένταξη περιοχών στο σχέδιο πόλης, στην ανάληψη πρωτοβουλιών που έχουν να κάνουν με την αναθεώρηση του παλιού γενικού πολεοδομικού, αν δεν γίνουν όλα αυτά το πρόβλημα θα είναι εδώ. Και δεν το λύνει ούτε ο Α υπάλληλος ούτε ο Β υπάλληλος ούτε ο Νομάρχης ούτε ο βοηθός Νομάρχη.

Θα κάνουμε την μέγιστη δυνατή προσπάθεια με σοβαρότητα και υπευθυνότητα να δώσουμε λύση στα προβλήματα αυτά. Η Διεύθυνση Πολεοδομίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας αναλαμβάνει τις παλιές χρονίζουσες και προβληματικές υποθέσεις. Ως Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας μαζί με τους συνεργάτες μου έπραξα στο ακέραιο το καθήκον μου.

Παραδίδω σήμερα, με αυτές τις δύσκολες συνθήκες, μια υπηρεσία η οποία είναι άρτια στο μέτρο του δυνατού για να εκτελέσει το καθήκον της και το χρέος της απέναντι στους πολίτες και απέναντι στην ανάπτυξη.

 

 

 

Εορτολόγιο

Δημοσκόπηση

ΤΑ ΝΕΑ ΜΕ ΤΡΑ ΠΟΣΟ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ:
 

Login...