Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα2838
mod_vvisit_counterΧθές5140
mod_vvisit_counterAll6436793
°F | °C
invalid location provided
Σεμινάριο Θεατρικής Παιδείας
Δευτέρα, 26 Νοέμβριος 2012 17:08

Το Σεμινάριο Θεατρικής Παιδείας που διοργάνωσε  η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δια του Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων κ. Καλογερά Παύλου ολοκληρώθηκε  με ιδιαίτερη επιτυχία το Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012 στο Μουσικό Σseminario-1χολείο Αγρινίου.

Ο Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων αφού ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για την παρουσία τους αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της επιμόρφωσης που προσπαθεί η Διεύθυνση να την καλύψει με τις δυνατότητες που έχει. 

Επίσης αναφέρθηκε και τόνισε τον ουσιαστικό ρόλο που έχει η εμπλοκή των μαθητών στην συμμετοχή τους στις θεατρικές παραστάσεις λέγοντας και τα παρακάτω:

Η διαδραστικότητα της αμφίδρομης επικοινωνίας, η συμμετοχική μάθηση, η συναισθηματική εκπαίδευση, η αυτοσχέδια δράση, η αυθόρμητη δραματική έκφραση, η θεατρική εμπειρία, βρίσκουν την πραγμάτωσή τους μέσα από το θέατρο και τη δραματοποίηση. 

Όλα αυτά προσδίδουν στο θέατρο μια κατεξοχήν παιδαγωγική δυναμική και το αναδεικνύουν σε προνομιούχο μέσο αγωγής και παιδείας.

Σε αυτή την κατεύθυνση βοηθάει κάθε δράση που γίνεται παράλληλα με το «υπαρκτό σχολείο», τέτοιες δράσεις είναι και τα Προγράμματα Σχολικών δραστηριοτήτων και βέβαια οι μαθητικές θεατρικές παραστάσεις.

Αντιλαμβανόμενοι τις ανάγκες των εκπαιδευτικών για διαρκή επιμόρφωση και βλέποντας συνεχώς το αυξανόμενο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για πραγματοποίηση θεατρικών παραστάσεων στα σχολεία, πράγμα που επιβεβαιώθηκε από το περσινό Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου που συνδιοργανώνουν ο Δήμος Αγρινίου και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οργανώνει αυτό το σεμινάριο Θεατρικής Παιδείας.

Ευελπιστούμε ότι φεύγοντας θα έχετε τροφή για σκέψη και χρήσιμες ιδέες και προτάσεις που μπορείτε να εφαρμόσετε στη δουλιά σας.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους εισηγητές που με πολύ προθυμία και αφιλοκερδώς δέχτηκαν να συμμετάσχουν σ' αυτό το σεμινάριο και εσάς βεβαίως που ανταποκριθήκατε στην πρόσκλησή μας.

Επειδή οι αιτήσεις ήταν πάρα πολλές γι'αυτό πραγματοποιούμε και 2ο Σεμινάριο με το ίδιο περιεχόμενο και τους ίδιους εισηγητές γι' αυτούς που δεν κληρώθηκαν.seminario-2 

Στη συνέχεια πήρε τον λόγο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κύριος Παλαιολόγος Ιάκωβος που κήρυξε και την έναρξη του Σεμιναρίου.

Τα θέματα που ασχολήθηκαν οι εισηγητές ήταν τα παρακάτω:

   «Το θέατρο στο σχολείο:  όροι, προϋποθέσεις και μια πρόταση εργασίας».  Μικέλλης Γεώργιος, Φιλόλογος - Θεατρολόγος.   

   «Σκηνοθετώντας ένα θεατρικό έργο».  Καραδήμα Κατερίνα, Καραδήμα Κατερίνα.  Ηθοποιός - Εμψυχώτρια Θεατρικού παιχνιδιού - Σκηνοθέτης.

   «Σκηνογραφώντας ένα θεατρικό έργο». Βαλαώρας Αθανάσιος,   Σκηνογράφος

   Διάλειμμα.

   «Μαθητική Δημιουργία - Θεατρικό παιχνίδι».  Σπυρέλη Βάϊα, Θεατρολόγος -  Θεολόγος.

 «Το σπάσιμο του πάγου:  η πρώτη συνάντηση της θεατρικής ομάδας».  Καλογεράς Παύλος. Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Αιτωλοακαρνανίας.

 

Το σεμινάριο έκλεισε με συζήτηση και με συμπεράσματα από τις εισηγήσεις που προηγήθηκαν.