Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα2540
mod_vvisit_counterΧθές3622
mod_vvisit_counterAll4965043
°F | °C
invalid location provided
Η σχολική βία στο μικροσκόπιο.
Τρίτη, 20 Νοέμβριος 2012 17:53

Μεγάλη επιστημονική έρευνα ξεκινά με πρωτοβουλία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕΔΕ) 

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γιώργος Παναγιωτόπουλος, στα πλαίσια

 της σημερινής συνέντευξης τύπου που δόθηκε στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης στην Πάτρα, ανακοίνωσε τη συγκρότηση επιστημονικής ομάδας εργασίας η οποία θα αναλάβει την υλοποίηση επιστημονικής έρευνας για την καταγραφή και μελέτη κρουσμάτων σχολικής βίας στις σχολικές μονάδες της περιφέρειάς του. Επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας ορίστηκε ο καθηγητής του Παν/μίου Πατρών και Διευθυντής του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου Πατρών (ΠΕΚ) κ. Δημήτρης Βεργίδης. Στην συνέντευξη τύπου συμμετείχε επίσης η κα Σοφία Χριστοπούλου, Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, συντονίστρια της έρευνας για τη Δ/θμια εκπαίδευση.

panagiotopoylos

Μετά τη συνέντευξη τύπου ο κ. Παναγιωτόπουλος δήλωσε  « Η επίδραση της κρίσης στη σχολική ζωή και η πολυπολιτισμική ανθρωπογεωγραφία του μαθητικού πληθυσμού διαμορφώνουν συνθήκες και αναπτύσσουν φαινόμενα τα οποία σχετίζονται με τη σχολική βία και τη θυματοποίηση των μαθητών. Η ΠΔΕΔΕ, και εγώ προσωπικά, με το αίσθημα καθήκοντος και την ευθύνη που μας διακατέχει προς τη νέα γενιά, απαντώντας στις προκλήσεις της εποχής, δε μένουμε απλοί παρατηρητές αλλά αναλαμβάνουμε στοχευμένες πρωτοβουλίες. Ξεκινάμε μια φιλόδοξη ερευνητική προσπάθεια, την πρώτη οργανωμένη από φορέα εκπαίδευσης και χωρίς καμιά επιβάρυνση για το δημόσιο, με συμμετοχή στελεχών της ΠΔΕΔΕ, για την καταγραφή και διερεύνηση αυτών των φαινομένων στις σχολικές μονάδες της περιφέρειάς μας. Η προσπάθεια αυτή λειτουργεί υποστηρικτικά στις δράσεις που υλοποιεί το ΥΠαιΘΠΑ, και συγκεκριμένα ο Υφυπουργός κ. Παπαθεοδώρου, με τη δημιουργία του Παρατηρητηρίου για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Θέλω να τονίσω ότι ή προσπάθεια αυτή δε θα έχει αποσπασματικό χαρακτήρα. Προωθείται η ολιστική αντιμετώπιση του φαινομένου, σε βάθος χρόνου, μέσα από τη συνεργασία με όλους τους ευαισθητοποιημένους φορείς του οποίους καλώ να συμπορευτούν σε μια κατεύθυνση για υποστηρικτικές και παρεμβατικές δράσεις. Απώτερος στόχος είναι να πετύχουμε ένα σχολείο όπου θα εμφορείται ειρηνικό κλίμα και θα εμπνέει δημιουργικότητα και αίσθημα ελευθερίας στα μέλη του. Τα πορίσματα της έρευνας θα αξιοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό με το Παρατηρητήριο, να αποτελεί σημείο αναφοράς για επιμορφωτικού χαρακτήρα δράσεις που θα στοχεύουν σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Η συμμετοχή του καθηγητή κ. Βεργίδη, τον οποίο θα ήθελα να ευχαριστήσω δημόσια, με τη διττή ιδιότητα που κατέχει, προσδίδει την επιστημονικότητα και τη διεπιστημονική προσέγγιση που είναι απαραίτητη για την εκπόνηση ερευνών τέτοιου μεγέθους.

Ο κ. Βεργίδης δήλωσε  « Η συρρίκνωση του ευρύτερου οικογενειακού χαρακτήρα της σημερινής κοινωνία και η χαλάρωση αρχών και αξιών συντελούν όχι μόνο στην έξαρση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού αλλά και στο γεγονός ότι μαθητές, θύματα βίας και θύτες, και εκπαιδευτικοί πορεύονται ουσιαστικά μόνοι τους. Ο εκπαιδευτικός της τάξης είναι ο πρώτος που εντοπίζει φαινόμενα σχολικής βίας και έχει τη δυνατότητα άμεσης παρέμβασης. Σε αυτόν στοχεύουμε. Η συμμετοχή στην ερευνητική ομάδα έμπειρων εκπαιδευτικών, με υψηλό επιστημονικό υπόβαθρο, δίνει τη δυνατότητα να δημιουργηθεί ένας πυρήνας ερευνητών εκπαιδευτικών οι οποίοι θα γνωρίζουν σε βάθος το φαινόμενο της σχολικής βίας και θα μπορούν να λειτουργήσουν ως επιμορφωτές και πολλαπλασιαστές στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Η κα Χριστοπούλου υπογράμμισε  «Η σφαιρική προσέγγιση όλων των εκφάνσεων και εμπλεκομένων του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού  είναι το κλειδί για την αποτελεσματική καταγραφή, μελέτη και αντιμετώπισή του. Στηριζόμαστε στους μάχιμους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα αποτελέσουν το όχημα για την ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης και της παράλληλης εφαρμογής παρεμβατικών δράσεων».