°F | °C
invalid location provided
ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ
Δευτέρα, 06 Ιούνιος 2022 16:46

 

ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΛΥΣΕΙΣ

 

Έξι φορείς του Κινηματογράφου συμμετείχαν στη διαδικτυακή διαβούλευση που οργάνωσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Γεωργούλης με κεντρικό θέμα “Οι συνέπειες της αναστολής των εκπαιδευτικών, πολιτιστικών, αθλητικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων για τη νεολαία λόγω της νόσου COVID-19 για τα παιδιά και τους νέους στην ΕΕ”.......

 
 
Στην συζήτηση συμμετείχαν παραγωγικά και εξέθεσαν τις απόψεις τους οι κάτωθι φορείς του Οπτικοακουστικού :
 
- Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών
 
- Ερμείας - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας των Δικαιωμάτων των Παραγωγών Κινηματογραφικών Έργων
 
- Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου
 
- Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδος
 
- Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ
 
- Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης - Οπτικοακουστικός Τομέας (ΕΤΕΚΤ-ΟΤ)
 
Εκ μέρους της Ε.Ε.Σ ο Προέδρος Χάρης Παπαδόπουλος έθιξε τα εξής θέματα :
 
· Μέσα σε όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας συσσωρεύτηκε ένας σημαντικός αριθμός δημιουργικών προτάσεων, τόσο από νέους όσο και από παλαιοτέρους δημιουργούς.
 
· Πως θα υλοποιηθούν αυτές οι προτάσεις ; Με ποια χρηματοδότηση ;
 
· Όπως γνωρίζουμε πλέον, σύμφωνα με την έκθεση της UNESCO, 10 εκατομμύρια εργαζόμενοι του Οπτικοακουστικού πέρασαν στην ανεργία το 2021.
 
· Η ανεργία έχει αυξηθεί, αλλά και οι εργασιακές σχέσεις έχουν καταπατηθεί από τους μεγάλους παραγωγούς, ιδιαίτερα σε σχέση με τις αμοιβές. Έχουν πλέον καταστρατηγηθεί τα κεκτημένα προηγουμένων ετών.
 
· Πρέπει να αποκατασταθούν εκ νέου οι εργασιακές σχέσεις, ώστε οι δημιουργοί και οι εργαζόμενοι του Οπτικοακουστικού τομέα , να μπορούν να δημιουργούν αλλά και να ζουν από τη δουλειά τους.
 
· Επίσης, πνευματικά δικαιώματα δεν αποδίδονται στους δημιουργούς από πολλά τηλεοπτικά κανάλια.
 
ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ
 
Α) Αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης στο Οπτικοακουστικό.
 
Β) Να δοθούν σοβαρά κίνητρα σε ιδιώτες ώστε να κάνουν επενδύσεις στην παραγωγή του Οπτικοακουστικού.
 
Γ) Χρειάζεται σοβαρή επανεξέταση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων χρηματοδότησης όλων των ευρωπαϊκών σεναρίων στην παραγωγή και σοβαρή ενίσχυση των νέων μορφών κυκλοφορίας και προβολής των ευρωπαϊκών ταινιών.
 
Π.χ. ο Έλληνας βλέπει βελγικές , ολλανδικές, πορτογαλικές ταινίες κ.ο.κ, αυτοί άραγε βλέπουν ελληνικές ;
 
Δ) Το μείζον πάντως θέμα για την Ελλάδα είναι η δημιουργία νέου σύγχρονου κινηματογραφικού νόμου που θα στηρίζεται σε 3 αναπτυξιακούς πυλώνες :
 
1) Ανώτατη Δημόσια Ακαδημία Τεχνών που θα βγάζει στελέχη του Οπτικοακουστικού.
 
2) Μια γενναία και σταθερή χρηματοδότηση τουλάχιστον 30 εκατομμυρίων ευρώ.
 
3) Επενδυτικό πρόγραμμα για τη δημιουργία αιθουσών και ευρύτερα πολιτιστικών χώρων, για το νεανικό κοινό ώστε να κυκλοφορούν οι ψηφιακές πλέον ταινίες στις μεγάλες πόλεις και συνοικίες που δεν έχουν αίθουσα.
 
Τελικά, γνωρίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση εάν τα χρήματα που διαθέτει σε κάθε χώρα για το Οπτικοακουστικό πηγαίνουν πράγματι για την ανάπτυξη του πολιτισμού ή αντίθετα καταλήγουν σε άλλους φορείς ;
 
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ