Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα2225
mod_vvisit_counterΧθές5112
mod_vvisit_counterAll7938161
°F | °C
invalid location provided
Δημητρης Κωνσταντοπουλος :
Πέμπτη, 29 Ιούλιος 2021 10:34

 

  Κάθε αλλαγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνεται ερήμην των Πανεπιστημίων που αφορά!

 

Κύριε Πρόεδρε, Κυρία Υπουργέ, Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Στην πρωτολογία μου αλλά και στις συνεδριάσεις της Επιτροπής που προηγήθηκαν, έθεσα τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ Κινήματος Αλλαγής......

 
 
Προτάσεις που διασφαλίζουν την αποτελεσματική διοίκηση και εποπτεία στην εκπαίδευση, την επιλογή των στελεχών με αδιάβλητες διαδικασίες, την εφαρμογή της αξιολόγησης χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα.
 
Ιδίως να σημειώσω, ότι η μη προσμέτρηση της διδακτικής υπηρεσίας των Σχολικών Συμβούλων, Υπεύθυνων κέντρων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας και πολιτιστικών θεμάτων, συνιστά μια κατάφωρη αδικία απέναντι στα στελέχη αυτά.
 
Ρύθμιση που θεσμοθετήθηκε επί Υπουργίας κ. Γαβρόγλου και δεν την αλλάξατε,παρότι ως αντιπολίτευση την είχατε καταγγείλει.
 
Μια εργασιακή ανατροπή μετά από 36 χρόνια. Περιμέναμε δικαίωση κα Υπουργέ, αλλά δεν το είδαμε. Ταυτόχρονα, οι αλλαγές στη σύνθεση του Σχολικού Συμβουλίου και η υπονόμευση της συλλογικότητας της σχολικής μονάδας και των αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων, είναι διατάξεις που δεν προωθούν την αυτονομία της σχολικής μονάδας. Αντιθέτως, θα δημιουργήσουν πολλαπλάσια προβλήματα.
 
Περιμέναμε από σας επανίδρυση του ΕΣΥΠ. Περιμέναμε επανίδρυση των 13 Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων. Δεν το κάνατε, ενώ μιλάτε για επιμόρφωση!
 
Επίσης, φέρατε μια νομοτεχνική βελτίωση για τα Συμβούλια Επιλογής στελεχών στο άρθρο 37.
Βελτιώσατε τη διάταξη βάσει της πρότασής μας, αλλά δεν είναι αυτό που σας ζητήσαμε.
 
Τώρα ως προς την αξιολόγηση: Η θέση μας είναι ξεκάθαρη.
Είμαστε υπέρ της αξιολόγησης. Άλλωστε, η αξιολόγηση στην εκπαίδευση είναι αναγκαία και προωθεί την ποιότητα και την εναρμόνιση με τα σύγχρονα εκπαιδευτικά δεδομένα.
 
Εμείς λέμε:
 
o Εποπτεία
 
o Καθοδήγηση
 
o Επιμόρφωση
 
o Αξιολόγηση.
 
Με αυτή η ιεράρχηση προκρίνουμε και τη θέση μας.
 
Ωστόσο, όπως τόνισα και νωρίτερα, η αξιολόγηση δεν πρέπει να λαμβάνει τιμωρητική διάσταση απέναντι στον εκπαιδευτικό.
 
Πρέπει να είναι ενισχυτική, ανατροφοδοτική, επιμορφωτική για τον εκπαιδευτικό. Εσείς φέρατε μια αξιολόγηση περιγραφική για τους εκπαιδευτικούς και αριθμητική για τα στελέχη.
 
Εμείς λέμε ναι στη αξιολόγηση και υπερψηφίζουμε τις διατάξεις παρότι δε συμφωνούμε με όλες τις διατάξεις.
Φέρατε δηλαδή μια αξιολόγηση που δεν είναι επαρκής.
 
Η πρόβλεψη στο άρθρο 56 για ποινές και για αποκλεισμό 8 ετών από θέσεις στελεχών, για τους εκπαιδευτικούς που δεν θα συμμετάσχουν στην αξιολόγηση, είναι εξοντωτική και ανεξήγητα τιμωρητική.
 
Είναι δυσανάλογη με την ίδια την έννοια της αξιολόγησης.
 
Και δεν υπηρετεί την αναλογία μέσου-σκοπού. Και σας ρωτώ γιατί το κάνετε; Θα πρέπει λοιπόν κα Υπουργέ, να ξαναδείτε το συγκεκριμένο άρθρο. Να προκρίνεται η αξιολόγηση αλλά όχι ως τιμωρία.
 
Ως προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση:
Να σημειώσω καταρχάς ότι στο άρθρο 185, η γνώμη της Συγκλήτου για αλλαγές σε Πανεπιστημιακά Τμήματα, πρέπει να είναι σύμφωνη κι όχι απλή γνώμη.
 
Κυρία Υπουργέ,
Κάθε αλλαγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν μπορεί να γίνεται ερήμην των Πανεπιστημίων που αφορά.
 
Πρέπει να γίνεται με σεβασμό στις ανεξάρτητες αρχές και συγκεκριμένα στην ΕΘΑΑΕ σήμερα, με διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, να εντάσσεται σε έναν μακρόπνοο σχεδιασμό βασισμένο σε αντικειμενικά κριτήρια.
 
Τα Πανεπιστήμια αγαπητοί συνάδελφοι, πρέπει να έχουν αποκεντρωτικό και όχι συγκεντρωτικό χαρακτήρα. Επιβάλλονται συνέργειες, τόσο με ελληνικά όσο και με ξένα πανεπιστήμια.
 
Δεν πρέπει να λαμβάνονται αποφάσεις κατά το δοκούν και ιδιαίτερα πολιτικές αποφάσεις που καταστρατηγούν τις ανεξάρτητες αρχές για την εκπαίδευση, όπως την ΑΔΙΠ παλαιότερα και πλέον ΕΘΑΑΕ.
 
Να σας θυμίσω επί Γαβρόγλου, το Γενάρη του 2019 πιστοποιείται από την ΑΔΙΠ το Τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Πατρών με έδρα το Αγρίνιο.
 
Τμήμα με 18 μέλη ΔΕΠ, επαγγελματικά δικαιώματα, πιστοποιημένο από την ΑΔΙΠ, με 1000 αποφοίτους και 500 φοιτητές, μεταπτυχιακό πρόγραμμα, διδακτορικό σε εξέλιξη.
 
Κι όμως όλα αυτά στον κάλαθο, με μία πολιτική απόφαση του κ. Γαβρόγλου που έκλεισε το Τμήμα.
 
Και εσείς κα Υπουργέ, που λέτε ότι δεν ενστερνίζεστε τις πολιτικές αποφάσεις, να θυμίσω ότι με μια πολιτική απόφαση κλείσατε τη Νομική στην Πάτρα που ίδρυσε ο κ. Γαβρόγλου.
 
Ενώ το Τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών στο Αγρίνιο δεν το επανιδρύσατε.
Δύο μέτρα και δύο σταθμά λοιπόν.
 
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Έγινε εκτενής συζήτηση τις μέρες αυτές για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Χιλιάδες υποψήφιοι μένουν εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σας είπαμε, να μην ισχύσει η βάση και ιδίως για φέτος, λόγω της πανδημίας. Δεν ακούσαμε τίποτα.
 
Είδαμε πρακτικές που δεν αρμόζουν σε μια σύγχρονη χώρα.
 
Ενδεικτικές της προχειρότητας των αποφάσεων για την εκπαίδευση, είναι και οι συνεχείς αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα.
 
Να σας θυμίσω, ότι πριν λίγες ημέρες εορτάσαμε την επέτειο Αποκατάστασης της Δημοκρατίας.
 
Κι όμως το μάθημα "ΠΟΛΙΤΗΣ & ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ" στο Λύκειο, όταν δηλαδή οι μαθητές αποκτούν Δικαίωμα Ψήφου, έχει καταργηθεί.
 
Τα συμπεράσματα δικά σας!
 
Ολοκληρώνοντας, να αναφερθώ στις τροπολογίες που κατέθεσε το Κίνημα Αλλαγής. Βρισκόμαστε εν μέσω της πανδημίας, που έχει φέρει ολική ανατροπή στην οικονομία, στην κοινωνία, στον προγραμματισμό κάθε οικογένειας. Το πιο σημαντικό, ήταν η απώλεια συνανθρώπων μας.
 
Μάλιστα, ανήλικοι μαθητές βρέθηκαν αντιμέτωποι με την απώλεια του ενός ή και των δύο γονιών τους από τον COVID-19.
 
Καλούνται λοιπόν να διαχειριστούν την απώλειά τους, το πένθος τους, αλλά και την ανάγκη να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να εξασφαλίσουν τα προς το ζην.
 
Προτείναμε λοιπόν με τροπολογία που καταθέσαμε, να χορηγηθεί στους μαθητές αυτούς, που εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ετήσια κατ’εξαίρεση υποτροφία, ίση με τη θεσμοθετημένη διάρκεια των σπουδών τους.
 
Είναι το ελάχιστο που μπορεί να κάνει η Πολιτεία, ένα κράτος πρόνοιας. Υποτροφία σε αρίστους από το ΙΚΥ, κατ’εξαίρεση.
 
Κυρία Υπουργέ, ζητήσαμε την αποκατάσταση της αδικίας για τους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008.
 
Είναι εκπαιδευτικοί που παραλείφθηκαν από τους διορισμούς, ενώ διορίστηκαν συνάδελφοί τους με χαμηλότερη βαθμολογία. Πρέπει η Πολιτεία να συμμορφωθεί με τη νομολογία του ΣτΕ.
 
Στα θέματα δε της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης,να σημειώσω ότι προτείναμε την ίδρυση ξενόγλωσσου τμήματος στην πατριαρχική ακαδημία Κρήτης. Ένα τμήμα που θα προσελκύσει φοιτητές απ’ όλο τον κόσμο αναβαθμίζοντας την Ακαδημία της Κρήτης.
 
Τέλος, καταθέσαμε τροπολογία για την εναρμόνιση της νομοθεσίας περί εκλογής Κοσμητόρων στα ΑΕΙ και στα ΑΣΕΙ, δηλαδή στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, καθώς και για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Μηχανικών αποφοίτων της Σχολής Ικάρων.
 
Μηχανικοί που έχουν λάβει την αρμόζουσα ακαδημαϊκή εκπαίδευση, ωστόσο δεν αναγνωρίζονται τα επαγγελματικά τους δικαιώματα όπως άλλων συναδέλφων τους Μηχανικών. Και τούτο διότι, η Σχολή Ικάρων, δεν έχει περιληφθεί στον κατάλογο των Σχολών απ’ όπου αποφοιτούν Μηχανικοί. Συνεπώς, θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση.
 
Κυρία Υπουργέ,
Σας καλώ έστω και τώρα να κάνετε αποδεκτές τις προτάσεις μας. Καταψηφίζουμε επί της αρχής το νομοσχέδιο για τους λόγους που τόνισα στην πρωτολογία μου αλλά και στην Επιτροπή. Ψηφίζουμε ωστόσο τις διατάξεις για την εκκλησιαστική εκπαίδευση και την αξιολόγηση